טיול להודו לבד

תוכן עניינים

הודו היא אחת המדינות המסקרנות ביותר בעולם וככזו, היא מתאימה לטיול בכל הרכב וכן, אפילו לבד. האם זה מומלץ לטייל בהודו לבד ומה כדאי לקחת בחשבון לפני שאורזים מזוודה? כל התשובות ממש כאן.

טיול להודו לבד

סוליקו בהודו – האם זה אפשרי?

יש הטוענים כי טובים השניים מן האחד, אבל בהקשר של טיול בהודו – זה ממש לא הכרחי. למעשה, די נפוץ לפגוש בהודו תיירים ותרמילאים המטיילים בגפם, מה שכמובן מהווה הזדמנות לחבור זה לזה ולרגע קט לטייל בצוותא (אם רוצים).

העיקר, להיערך מראש ובחוכמה לטיול שכזה בו אתם האחראיים הבלעדיים על גורלכם. בקיצור – ביטוח נסיעות טוב, תרופות מכל הבא ליד, ביגוד לכל מזג אוויר, כסף, אמצעי תקשורת וכיו"ב. תשמרו על עצמכם!

 

לטייל בהודו לבד – למי זה מתאים?

טיול בהודו לבד מתאים למי שלא זקוק לשיחות תכופות וקבלת משוב על מנת ליהנות מהמסע. או במילים אחרות – אתם מסוג האנשים שלא מכירים את המושג "שעמום"? לא כי חלילה אתם לא מסוגלים להשתעמם, אלא כי המוח שלכם פורה ועשיר ויכול להעסיק את עצמכם גם אם אין אף אחד בסביבה – יאללה, תפור עליכם!

 

4 סיבות למה טיול להודו לבד הוא חוויה נהדרת

  • העצמה אישית – אין על תחושת המסוגלות כשעושים משהו לבד ובהודו יצוצו לא מעט הזדמנויות להוכיח לעצמכם שאתם יכולים – ללמוד כמה מילים בשפה המקומית ולהזמין מנה במסעדה, ליצור חברויות עם מטיילים ממקומות מרוחקים ועוד.
  • ספיגת תרבות – בשונה מטיול בצוותא בו חלק ניכר מהחוויה הוא העצמת הזהות הישראלית, דיונים עקרים והתעסקות בענייני חול, טיול עם עצמך הוא הזדמנות לספוג את התרבות המקומית כפי שהיא, לשוחח עם ילידי המקום, להתנדב ולהתאהב.
  • זמן איכות עם עצמך – אתם לבד, אין לאן לברוח וכדאי לאמץ את זה ולנצל את הרגע להתבוננות פנימה, הוקרת תודה, מציאת האש הפנימית ומחשבה כיצד להרבות טוב לעצמכם ובעולם באופן כללי.
  • גמישות כשאתם מטיילים לבד אתם האדון לעצמכם ואתם המחליטים הבלעדיים לאן מטיילים, כמה זמן שוהים בכל יעד ואם בא לכם לחתוך מוקדם ולשנות כיוון? אף אחד לא יעצור אתכם.

 

טיול לבד בהודו – סכנות ודברים שכדאי להיזהר מהם

כמו בכל מקום, גם בהודו יש אזורים בטוחים יותר ופחות וסכנות שונות שמומלץ להימנע מהן. בין הבולטים –

  • שוטטות בלילה – לא מומלץ. למעשה, הוסטלים רבים סוגרים את שעריהם בשעות הערב ומקומות בילוי רבים נסגרים מוקדם יחסית.
  • גניבות – זה בולט בעיקר במחלקות הרכבת הנמוכות, באוטובוסים הצפופים והשווקים העמוסים, אבל לא רק. שימרו על הציוד החשוב קרוב אליכם.
  • התניידות – ביחרו באמצעי תחבורה מהימנים, סכמו מחירים מראש (ושלמו בסוף!) או לחילופין, הפעילו מונה (בתנאי שיש לכם היכרות מסוימת עם הדרך).
  • זיהומים – זה יכול לקרות בגלל אוכל, שתייה או היגיינה לקויה. שימו לב ואם חליתם, אל תהססו לקבל טיפול.

 

3 טיפים מנצחים לטיול בהודו

היערכות מוקדמת: תכננו את החופשה בהתאם לסגנון המועדף עליכם, תקציב מוגדר מראש (את המלונות והאטרקציות – הזמינו מראש) ולא פחות חשוב – היכולות שלכם. למשל, אם אינכם בכושר או שיכולת הניווט שלכם לא וואו, פחות מומלץ לצאת לטרק סוליקו בטבע.

היגיינה: זה מתחיל בחיסונים שתקבלו טרם הנסיעה וממשיך בהתנהלות כללית – הקפידו לשתות מים מבקבוקים סגורים, התרחצו מדי יום, שטפו ידיים ורגליים בהזדמנויות קרובות, איכלו במקומות מהימנים ואם אתם נפצעים, קבלו טיפול מקצועי בהקדם.

תקשורת: זה לא הזמן לגוסטינג – כשמטיילים לבד חובה לעדכן את היקרים לכם בתוכניות הצפויות, עם כל הכבוד לרצון לשמור על ספונטניות ולהתנתק מהעולם. כן, זה מן רגע בחיים שמדווחים לאמא אם יצאתם מהיעד וכשהגעתם אליו. איך עושים את זה? SIM מקומי הוא בחירה מעולה.

 

מתכננים טיול לבד בהודו? קבלו מסלול מומלץ

האמת? הודו כל-כך גדולה שאי אפשר לבחור מסלול אחד, זה לגמרי נושא של "טעם וריח". שנתווכח? ובכל זאת, הנה כמה כיוונים שתוכלו להתעמק בהם:

  • צפון הודו: דלהי > רישיקש > מנאלי > דרמסלה > אמריצר > אגרה > דלהי
  • דרום הודו: מומבאי > קומילי מונאר > ורקלה > קוצ'ין > מומבאי.
  • חופי גואה: מומבאי > פונה > אג'נטה ואלורה > האמפי > גואה > מומבאי

תהנו!

אהבתם? שתפו מאמר זה!