הודו עם ילדים

תוכן עניינים

עבור חובבי המזרח, הודו נחשבת לאחת המדינות הנחשקות ביותר ומושכת אליה המוני ישראלים מדי שנה בהם צעירים, קבוצות, זוגות וכן – גם משפחות עם ילדים. יש בה אטרקציות נהדרות, מקומות לינה בזיל הזול וחוויה קולינרית נהדרת ומיוחדת במינה. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שאורזים מזוודה. ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב. תהנו!

האם הודו מתאימה לילדים?

אם תשאלו אותנו – בהחלט כן. לא הרבה מדברים על הודו למשפחות וזה פספוס, כי אם בעבר הודו הייתה נחשבת ליעד השמור לתרמילאים, כיום ידוע שיש בה לא מעט הזדמנויות מיוחדות לטיול משפחתי – בעלי חיים, טבע פראי, תרבות מסקרנת, סדנאות מיוחדות וכן, גם פארקי שעשועים ופעילויות אקסטרים.

השוס – כל מה שתבחרו לעשות יהיה הרבה יותר זול לעומת חופשה משפחתית ביעד אחר, כך שתוכלו ליהנות מחופשה סופר חווייתית במחיר מצחיק או להשקיע קצת יותר (ועדיין ליהנות ממחיר זול) ולשדרג את התנאים.

נוף פראי עם הרבה בעלי חיים מצפים לכם ולילדים בהודו

חוויה קולינרית – מה אוכלים בטיול משפחתי בהודו?

מקומות רבים מציעים מנות המתאימות לילדים, אבל התבלינים ההודיים, שחלקם לא מוכרים לנו במטבח הישראלי, יכולים להיות חריפים או "מוזרים" ויש מי שפחות יתחברו אליהם.

מה עושים? תמיד אפשר לדאוג לאוכל בסיסי מהבית כמו דגני בוקר, ממרחים וקופסאות שימורים. אם אתם מודאגים, בהחלט מומלץ לקחת כמות מסוימת (ולא גדולה!) רק כדי שתהיו בראש שקט, אבל עם תכנון נכון, לא תשתמשו בהם.

הנה כמה אלטרנטיבות:

  • הזמינו מקום לינה עם מטבחון ובשלו בעצמכם
  • בחרו מקום עם ארוחת בוקר הכלולה במחיר הלינה
  • איכלו במסעדות מערביות – הן מגישות את כל המנות שאתם מכירים במחיר נוח
  • קנו הרבה פירות וירקות ואל תשכחו לשטוף אותם היטב טרם האכילה
  • אופציות שתמיד קיימות ונחשבות בטוחות: נאן, חביתה רגילה, אורז לבן

אטרקציות עם ילדים בהודו

כמעט בכל מדינה ועיר בהן תבחרו לבקר תמצאו מוקדי עניין מסקרנים המתאימים למשפחות, כך שהכל שאלה של תחומי העניין שלכם ושל הקטנטנים ובעיקר של מינון – אתרי תיירות מרכזיים כמו הטאג' מאהל ומקדש הזהב הם מקומות שמבוגרים יכולים לבלות בהם שעות ואילו ילדים יאבדו את הסבלנות. אז לא לוותר, אבל כן לקצר ולהתעמק במה שמעניין – המבנה עצמו, סיפור היסטורי מרתק הקשור אליו וכיו"ב.

עם זאת, יש אטרקציות נהדרות שלא כדאי לפספס ותמיד מפתיעות לטובה – פארקי שעשועים בהודו:

  • פארק השעשועים Essel World, מומבאיי – פארק שעשועים ותיק שמציע עשרות מתקנים מרגשים המתאימים למשפחה כולה.
  • פארק המים Water Kingdom – פארק מים צבעוני הסמוך לפארק השעשועים Essel World. ניתן לחלק את הזמן בין השניים (יש כרטיס משולב) או להקדיש לכל מקום את הזמן הראוי.
  • פארק Tikuji-ni-wadi, טנה (Thane) – פארק ותיק המשלב גם פארק מים וככזה, יש בו היצע גדול של מתקנים, לרבות בריכות, מגלשות ואפילו פארק דינוזאורים נחמד.
  • פארק Pink Pearl The Fun City, ג'אייפור – פארק נהדר שנמצא בלב ריזורט מפנק, בו תוכלו לבלות יום שלם ולשלב פיקניק ושאר פעילויות מהנות לגדולים ולקטנים.
  • קניון Metro Walk, רוהיני – מרכז קניות גדול בו חנויות שונות ואטרקציות נהדרות, ביניהן פארק מים ופארק שעשועים.

טיפ מאיתנו: נוסף לאטרקציות, חשוב לבחור את האזור בו תטיילו ובהקשר הזה, הערים הגדולות יכולות להיות קצת "טו מאצ'" לילדים. בחרו לוקיישן שיהיה מצד אחד מספיק מרכזי כדי שיהיו בו אטרקציות, מסעדות ומקומות לינה נעימים ומצד שני לא רועש מדי. אם אתם מתקשים להחליט על אחד – פושקר היפהפייה היא בדיוק כזו והיא לא היחידה.

טיול על גב פילים למרומי מבצר אמבר, רג'סטאן. הודו עם ילדים

התניידות עם ילדים בהודו

מבחינת נהיגה, הודו לא נחשבת בטוחה. ציות לחוקי התנועה הוא לא בדיוק הצד החזק של הנהגים המקומיים ותרבות הנהיגה שונה מאוד ממה שאנחנו רגילים. אם נדמה לכם שהנהגים בישראל לא זהירים, זה עוד כלום בהשוואה להודו.

אז אם חשבתם לשכור רכב, תחשבו שוב – אלה הנהגים שתפגשו על הכביש ואם תקחו בחשבון את הנהיגה בצד שמאל, תשתיות גרועות בחלק מהמקומות והיעדר שילוט – לא כדאי.

מה כן לעשות? מבחינת נוחות, תוכלו לשכור רכב עם נהג מקומי עם המלצות מישראלים אחרים שכבר התרשמו מכישורי הנהיגה שלו או להתנייד באמצעות רכבת או אוטובוס כשזה אפשרי ואם לא – ריקשה ושאר דרכים מסורתיות.

כמה ילדים אפשר להכניס לריקשה? הודו עם ילדים

העונה המומלצת לחופשה משפחתית בהודו

כישראלים אנחנו מורגלים בחום ולחות, אבל האמינו לנו, כשחם ולח בהודו זה בלתי נסבל וכדאי שלא לתזמן את החופשה לחודשי הקיץ, כמו גם לחודשי החורף בהם הלילות קרים למדי ויש מקומות ששלג איננו זר בהם.

מתי כן? אוקטובר-נובמבר ומרץ-אפריל נחשבים זמן מעולה במרבית המקומות, אבל כדאי להתעדכן ספציפית בהתאם ליעד בו אתם מתכננים לבלות.

מסלול מומלץ לטיול בהודו עם ילדים

מבחינת מסלולי טיול בהודו לילדים, יש לא מעט אפשרויות הנגזרות מתחומי העניין שלכם, סגנון החופשה המועדף עליכם, התקציב והעונה בשנה, אך בגדול – כמעט כל בחירה תהיה טובה ובלבד שלא תתפזרו מדי כי הדרכים בהודו לעיתים אינן ידידותיות למסעות ארוכים.

איך מחליטים? ראשית, בוחרים בצפון או בדרום. אחרי שהחלטתם, בוחרים אזור או שניים ואז מבררים על אטרקציות מומלצות לילדים – מכאן כבר הרבה יותר פשוט וקל לבנות מסלול.

צפון הודו עם ילדים

את אזור צפון הודו אפשר לפתוח עם העיר הגדולה דלהי, או אם נדייק ניו דלהי, כי האזור הישן עשוי להיות קשה לעיכול, במיוחד עבור משפחות עם ילדים קטנים. לאחר שתבקרו באתרי התיירות המרכזיים ובשווקים הצבעוניים, תוכלו להמשיך את מסעכם בצפון הודו ליעדים ידידותיים יותר כמו רישיקש הקדושה, אשר שוכנת על גדות הגנגס, מנאלי הציורית ודרמסאלה – מקום מושבו של הדלאי לאמה.

קבר הומאיון, ניו דלהי, צפון הודו עם ילדים

דרום הודו עם ילדים

הרבה משפחות נוסעות לאזור דרום הודו עם ילדים ובוחרות במומביי הגדולה כנקודת המוצא שלהם לטיול זה. בהחלט מדובר בנחיתה רכה בהשוואה ליעדים סואנים אחרים בהודו, עם פארקי שעשועים, מקדשים, שווקים, חופים ואתרי תיירות אייקוניים.

את הטיול במומביי תוכלו לשלב עם אזור קראלה היפהפה, שבניגוד למומביי, מציע חוויה אותנטית יותר והזדמנות להכיר את הטבע המקומי עם שלל יעדים מסקרנים – עיר הנמל קוצ'י, מטעי התה והאגמים של מונאר, שמורת הטבע פריאר, האיים והלגונות היפהפיות של אלפיי ולקינוח – מלון מפנק בעיירת החוף וראקלה.

השער להודו, מומבאי, דרום הודו עם ילדים

לסיום, 5 טיפים מנצחים לחופשה עם ילדים בהודו

  • הקפידו על היגיינה – חיטוי ידיים באלכוג'ל ושטיפת רגליים בהזדמנויות שונות. מקלחת? רצוי לפחות פעם ביום (בכל זאת, חם ולח).
  • בחרו בקפידה את מקומות הלינה – זה לא הזמן "להתכלב". גם מלונות טובים יעלו עשירית ממה שהייתם משלמים בארץ, אם לא פחות. אל תוותרו על מיזוג אוויר ושירותים פרטיים.
  • קחו את הזמן – היכנעו ל"זמן הודו" ואל תנסו להספיק כמה שיותר. זה לגמרי המקום להתעורר בו בנחת, להתמסר לשלווה וליהנות מזמן איכות אמיתי אחד בחברת השני.
  • שותים מים? רק מים מינרלים מבקבוק סגור. מה לגבי אוכל? פירות, ירקות, נאן, חביתה רגילה ואורז לבן תמצאו בכל מקום ובאזורים תיירותיים לא תתקשו למצוא פיצה (ושאר פחמימות איטלקיות).
  • שריינו מראש את כרטיסי הטיסה והמלונות – זולה ככל שתהיה הודו, חופשה משפחתית היא לא עסק זול ואם יש הזדמנות לחסוך, כדאי לקפוץ עליה.

 

אהבתם? שתפו מאמר זה!